måndag 3 oktober 2011

Toblach

Resan till Toblach startade i Falun där jag hade varit hos Lars i några dagar innan vi åkte. Det var jättemysigt och roligt. Jag hann med en del hembesök, träning och mys mm :) Sen satte vi tjejer oss på tåget mot Arlanda  för att sen flyga vidare mot München och bila därifrån sisa biten.

Nu måste jag bara börja med att beskriva Toblach: "Gud va fint det är här!" :D Team 2015 och Militärlandslaget är på plats, boendes på Romantik Hotel Santer.

Igår var första träningsdagen för oss. Vi körde sty o löp på morronen, och rullskidsintervaller på eftermiddagen. Gud va jag blev stum, men det var en fin backe och fina intervaller. Idag har jag dock träningsvärk i större delar av kroppen, men det är smällar man får ta. Det var det värt :P

Idag har vi kört ett skatepass från Cortina upp till Drei Zinnen. Sällskapet, vyerna och vädret gör att en backe som tar över 2h att åka uppför knappt känns :) Fast jo, idag kändes det att det hade varit uppför, jag hade rätt svårt att ta mig framåt den sista biten ;) Men jag och Eva stöttade varandra och vi tog oss upp på ett väldigt bra sätt. Vi var starka! Det jag menade var att tiden går väldigt fort sånna här pass, tiden bara flyger iväg :)

Nu är det lite vila mellan passen som gäller för sen ska vi ut och köra ett crosspass. Klassiskt och löpning står det på programmet, ett lugnt pass för imorn blir det skidgångsintervaller i en låååång slalombacke. Det blir spännande det med :)

Här kommer några bilder från de första passen här i Toblach:


Min lilla Helene blir lite lyrisk och uppspelt när hon får vara i den här miljön. På den här bilden visar hon sig från sin bästa sida ;)

Fina Lina uppe i Drei Zinnen :)

Nöjda tjejer efter morgonens pass...

...men här är nog dom två som tyckte att det var skönast att äntligen vara uppe på toppen:P


Återkommer med fler bilder och information om hur läget är sen :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar