söndag 23 januari 2011

Påväg mot U23 VM Otepää

Nu var det ett tag sen sist. Jag har varit ner till Falun och hälsat på Lars i några dagar. Det var jätteroligt att träffa han igen, det var några veckor sen sist vi sågs. Vi tog det bara lugnt, tränade lite och myste :)  En bra uppladdning inför dom kommande veckorna :) Jag har även hunnit med två tävlingar, Järpenstafetten förra fredagen och en träningstävling med klubben idag. Dagens tävling var lite annorlunda, men riktigt rolig då vi körde stafett med tre åkare i olika åldrar i varje lag. Sträckorna var olika långa, vi äldre körde 7,5km, och den kortaste var 2km. Det är roligt att göra sånt där då de flesta i klubben är med ibland, oavsett ålder :)

Kroppen börjar iaf kännas riktigt bra så nu ser jag verkligen fram emot att få tävla på torsdag. 10 km fritt i Otepää, något som jag ser väldigt mycket fram emot att få köra. Jag tycker att skaten har känts bättre och bättre både på träning och tävling, jag har hittat tillbaka till mitt flyt i åkningen som jag hade under förra säsongen. Imorgon åker vi ner mot Stockholm och sen blir det färja över till Tallin imorgonkväll/natt. När vi landar där väntar lite bilåkning innan vi kommer fram till där vi ska bo, på Kääriku Sports Center.

Det blir en spännande vecka att se fram emot. Fler rapporter om läget där nere kommer lite längre fram :)

Godnatt allihop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar