måndag 10 januari 2011

Som jag har längtat

ÄNTLIGEN! Jag skulle kunna säga att loppet igår var det bästa som någonsin har hänt mig, haha men visst har jag varit med om bättre saker här i livet än ett bra skidlopp, men just nu känns det verkligen som att det här var det absolut bästa :D Jag tyckte att starten gick bra, inga incidenter där jag var, tog det lugnt och försökte att inte stressa iväg utan bara infinna lugnet i åkningen. Sen fortsatte jag bar att åka på, och kände mig piggare på andra varvet så då var det bara att köra på så gott det gick. Igår var det så skönt för jag kunde verkligen ta i det där lilla extra på slutet, och då blir man så nöjd när man väl är i mål :)

Sen kom beskedet som jag har längtat efter, jag har blivit uttagen till U23 VM i Otepää i Estland!!!Innan helgen som var har det känts långt borta, men nu är jag påväg tillbaka och det ska bli så otroligt roligt att få åka iväg. Det går av stapeln 27-31/1, veckan innan SM i Sundsvall så nu är det bara att börja ladda inför det.

Nu blickar jag framåt mot Järpenstafetten som är på fredag kväll. Där ska jag köra med Therese och det ska bli riktigt roligt :) En parstafett där man kör både en klassisk och en skatesträcka, 2,5km på vardera.

Vi hörs! Ha de! :) /Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar